Financieel terugkijken
Lasten per taakveld | Werkelijk | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|
2021 | 2022 | 2023 | |
2 Verkeer en vervoer | |||
2.1 Verkeer en vervoer | 11.023 | 11.079 | 11.719 |
2.2 Parkeren | 2.551 | 2.577 | 2.474 |
2.3 Recreatieve havens | 92 | 74 | 87 |
2.4 Economische havens en waterwegen | 169 | 169 | 218 |
2.5 Openbaar vervoer | - | - | - |
Totaal lasten | 13.836 | 13.898 | 14.498 |
Bedragen x 1.000 euro
Baten per taakveld | Werkelijk | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|
2021 | 2022 | 2023 | |
2 Verkeer en vervoer | |||
2.1 Verkeer en vervoer | -893 | -541 | -654 |
2.2 Parkeren | -50 | -48 | -48 |
2.3 Recreatieve havens | -14 | -15 | -15 |
2.4 Economische havens en waterwegen | -166 | -207 | -169 |
2.5 Openbaar vervoer | - | - | - |
Totaal baten | -1.123 | -811 | -886 |
Bedragen x 1.000 euro
Saldo per taakveld | Werkelijk | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|
2021 | 2022 | 2023 | |
2 Verkeer en vervoer | |||
2.1 Verkeer en vervoer | 10.130 | 10.538 | 11.065 |
2.2 Parkeren | 2.501 | 2.529 | 2.426 |
2.3 Recreatieve havens | 79 | 58 | 72 |
2.4 Economische havens en waterwegen | 2 | -38 | 49 |
2.5 Openbaar vervoer | - | - | - |
Totaal saldo | 12.713 | 13.088 | 13.612 |
Bedragen x 1.000 euro
Verschillen
Algemeen
In het kader van de transformatie van Soweco naar Ontplooj heeft het college het lokaal inrichtingsplan voor de uitvoering van de Wet sociale werkvoorziening (Wsw) vastgesteld en de raad begin 2022 geïnformeerd over de vaststelling van dit inrichtingsplan. De lokale inrichting zorgt ervoor dat de budgetten op enkele hoofdtaakvelden muteren. Het gaat daarbij om hoofdtaakvelden Bestuur en ondersteuning, Verkeer en vervoer, Sport, cultuur en recreatie en Sociaal domein.
2.1 Verkeer en vervoer
De lasten 2023 stijgen ten opzichte van 2022 grotendeels door de jaarlijkse oploop van de stelposten voor kapitaallasten van investeringen in verharding, kunstwerken, openbare verlichting en VRI's uit de nota kapitaalgoederen met daarbij de kapitaallasten voor investeringsimpulsen voor infrastructuur en Grotestraat Noord en het bevaarbaar maken van het kanaal Almelo-Nordhorn. Daarnaast is er een daling van de lasten op dit taakveld. Deze is het gevolg van de inrichting van de transformatie van Soweco naar Ontplooj. Zie toelichting hierboven.
2.2 Parkeren
De daling van de lasten op dit taakveld is hoofdzakelijk het gevolg van de inrichting van de transformatie van Soweco naar Ontplooj. Het betreft medewerkers parkeren die voorheen waren gedetacheerd vanuit Soweco aan. Zie voor een verdere toelichting hierboven.