Basisbegroting

Verkeer, vervoer en waterstaat

Financieel terugkijken

Lasten per taakveld

Werkelijk

Begroting

Begroting

2021

2022

2023

2 Verkeer en vervoer

2.1 Verkeer en vervoer

11.023

11.079

11.719

2.2 Parkeren

2.551

2.577

2.474

2.3 Recreatieve havens

92

74

87

2.4 Economische havens en waterwegen

169

169

218

2.5 Openbaar vervoer

-

-

-

Totaal lasten

13.836

13.898

14.498

Bedragen x 1.000 euro

Baten per taakveld

Werkelijk

Begroting

Begroting

2021

2022

2023

2 Verkeer en vervoer

2.1 Verkeer en vervoer

-893

-541

-654

2.2 Parkeren

-50

-48

-48

2.3 Recreatieve havens

-14

-15

-15

2.4 Economische havens en waterwegen

-166

-207

-169

2.5 Openbaar vervoer

-

-

-

Totaal baten

-1.123

-811

-886

Bedragen x 1.000 euro

Saldo per taakveld

Werkelijk

Begroting

Begroting

2021

2022

2023

2 Verkeer en vervoer

2.1 Verkeer en vervoer

10.130

10.538

11.065

2.2 Parkeren

2.501

2.529

2.426

2.3 Recreatieve havens

79

58

72

2.4 Economische havens en waterwegen

2

-38

49

2.5 Openbaar vervoer

-

-

-

Totaal saldo

12.713

13.088

13.612

Bedragen x 1.000 euro

Verschillen

Algemeen
In het kader van de transformatie van Soweco naar Ontplooj heeft het college het lokaal inrichtingsplan voor de uitvoering van de Wet sociale werkvoorziening (Wsw) vastgesteld en de raad begin 2022 geïnformeerd over de vaststelling van dit inrichtingsplan. De lokale inrichting zorgt ervoor dat de budgetten op enkele hoofdtaakvelden muteren. Het gaat daarbij om hoofdtaakvelden Bestuur en ondersteuning, Verkeer en vervoer, Sport, cultuur en recreatie en Sociaal domein.

2.1 Verkeer en vervoer
De lasten 2023 stijgen ten opzichte van 2022 grotendeels door de jaarlijkse oploop van de stelposten voor kapitaallasten van investeringen in verharding, kunstwerken, openbare verlichting en VRI's uit de nota kapitaalgoederen met daarbij de kapitaallasten voor investeringsimpulsen voor infrastructuur en Grotestraat Noord en het bevaarbaar maken van het kanaal Almelo-Nordhorn. Daarnaast is er een daling van de lasten op dit taakveld. Deze is het gevolg van de inrichting van de transformatie van Soweco naar Ontplooj. Zie toelichting hierboven.

2.2 Parkeren
De daling van de lasten op dit taakveld is hoofdzakelijk het gevolg van de inrichting van de transformatie van Soweco naar Ontplooj. Het betreft medewerkers parkeren die voorheen waren gedetacheerd vanuit Soweco aan. Zie voor een verdere toelichting hierboven.

Deze pagina is gebouwd op 01/24/2023 11:54:13 met de export van 01/24/2023 10:59:27